Vuosikymmenten kokemus lähimatkailusta - varaus ja maksaminen sujuvat hyvin - matkat ovat oikein siistejä
Jari Kanervo on kokenut Viron-matkaaja. Ensimmäiset reissunsa hän teki jo Neuvostoliiton hallitessa aluetta. Myös kaukomatkoja on tullut tehtyä, mutta nyt hän keskittyy lähinnä Viroon ja muuhun Baltiaan, Hojo-Matkojen kyydissä.
”Muutaman vuoden olen nyt heidän palveluitaan käyttänyt. Hieno järjestelmä on se, että pääsee ihan tästä läheltä kyytiin, kun bussi kiertää reitillään täältäkin. Se helpottaa matkaan lähtöä todella paljon", Juankoskella asuva Jari sanoo.
”Matkojen järjestelyissä ja palvelussa ei ole ollut moittimista", harvasanainen Jari sanoo.
"Koskaan ei käyty missään, nyt omalta pysäkiltä matkaan"
Pentti ja Terttu Ratilainen ovat tyytyväisiä. He ovat jälleen lähdössä Pärnuun. Elämässä on nyt luksusta, kun pääsee eläkkeellä matkustamaan.
”Vuonna 2018 laitoimme karjan pois ja lapset olivat ostaneet salaa reissun Pärnuun.” Se ei vielä ollut Hojo-matkojen reissu.
Sen jälkeen matkatoimisto vaihtui paikalliseen, kun pysäkki, josta kyytiin pääsee, on neljän kilometrin päässä kotoa. Toista matkatoimistoa käyttäessä pitäisi ajaa 100 kilometriä ennen kuin pääsisi bussin kyytiin ja sama olisi edessä paluumatkalla.
”Onhan tämä lottovoitto, kun noin läheltä päästä matkaan. Tykästyttiin muutenkin ja jäätiin koukkuun.”
"Mistään ei tarvitse huolehtia"
Kylpylämatka-asiakkaat Marjatta Rissanen ja Jarmo Hämäläinen tykkäävät käydä Pärnussa kerran vuodessa.
He olivat aikanaan Hojo-matkojen kotimaan reissuilla, kun huomasivat, että samoilla busseilla pääsee myös Viron lomamatkoille.
” Ajateltiin, että lähdetään katsomaan. Sen jälkeen on katsottu kymmenisen vuotta kerran vuodessa eikä ole kaduttu. Pärnun kylpylämatkojen palvelu on huippulaatua ja kyse on paikallisesta toimijasta. Koko systeemi toimii. Koskaan ei ole tarvinnut mistään huolehtia. Sen kuin hypätään kyytiin ja hotellihuoneeseen asti on kaikki huolehdittu. Kaikki hoituu erittäin luotettavasti. On helppoa ja vaivatonta. Soittaa vain, milloin haluaisi lähetä ja se on siinä. Huoneita voi katsoa verkosta.”
Hojo-matkojen henkilökunta saa huomiota useammalta asiakkaalta. Niin heiltäkin. ”Leppoisa hyvä palvelu. Palvelu on kympin luokkaa. Eikun 11,5”, pariskunta sanailee.
Lue koko juttu.
"Koko perhekunnalle räätälöitiin oma reissu - matkatoimiston valinta on kuin aviopuolison valinta."
”Kun täytin pyöreitä vuosia, aloin kysellä Hojo-Matkoilta koko perheelle hotellimatkaa, kun lapset perheineen olivat lähdössä myös mukaan”, Ulla Parviainen kertoo.
Tässä vaiheessa Ullalla ja miehellä Auliksella oli kokemusta Hojon matkoista kahdestaan.
”Matka oli heillä toki sille ajalle jo valmiina, mille sitten se varattiinkin, mutta he alkoivat räätälöimään hotellimatkaa meidän porukalle. Ehdottivat hotelleja, mikä olisi tähän tarkoitukseen hyvä ja oikein hyvä hotelli sieltä löytyikin. Se reissu olikin ikimuistoinen.”
Ulla Parviaisen ensikontakti Hojo-Matkoihin tapahtui ystävän suosituksesta.
"Ei tule tunnetta, että olisi väärässä paikassa." - yrittäjä otti lepoviikon Pärnussa
”Ei ole tässä tunne, että olisi väärässä paikassa väärään aikaan”, Pärnun kylpylämatka-asiakas Paula Tuononen kuvailee oloaan Hojo-Matkojen reissussa.
Se onkin hänelle tärkeää, sillä niin harvinaista herkkua reissuun lähtö välillä on ollut yrittäjänä työskentelevälle Tuonoselle.
Mutta työssäkäyvänäkin voi hyvin lähteä Viron-reissuun. Matkat ovat sunnuntaista lauantaihin. Paluun jälkeen jää vielä yksi päivä ennen työhönpaluuta.
”Yrittäjän päivät ovat aika pyöreitä ja irtiotto tuollaiseen hoitomuotoiseen lomaan on äärimmäisen tärkeätä”, Tuononen sanoo. ”Saa vain nauttia hoidot, ruoat ja kaiken. Ja kaiken vain itsellesi, ja ne on hoidettu valmiiksi. On melkein lottovoitto päästä tällaiselle valmiiksi järjestetylle matkalle. Äärimmäisen helppo oli lähteä.”
Tuononen on päässyt matkaan kotipaikkakunnaltaan.
”Ja reitin varreltahan pääsee myös aina kyytiin.”
Yksityisyrittäjänä hän tunnistaa toisen perheyrityksen.